Alla inlägg under april 2009

Av Christina - 28 april 2009 08:58

Idag när jag kom hem efter att släppt ut hästarna (kl 7.30) så sopar gatukontoret äntligen bort sand och grus efter vintern.

Alla som har små långhåriga hundar vet vilken glädje man känner. När vi går ut på morgonen så är det först gräs som ofta är lite fuktigt, då blir hundarna blöta i pälsen och sen lite sand i det härligt när hundarna torkar inne!!!

Jag är så trött på det, sin sak om man har en hund men jag har fem.

Glädjen över att det äntligen är över en tid framåt nu är obeskrivlig, härligt.

Man kan spola av och föna hundarna var morgon men den tiden finns inte i min familj på morgonen.

Det är sin sak om det hade varit någon dag då o då, men nu har det varit dagligen lääänge och nu är det över. Tänk saker som man inte reflekterar över kan betyda så mycket för någon annan.

Ha en bra dag, det ska jag ha.

Kram Stina

Av Christina - 27 april 2009 22:54

Nu har vi varit i Skåne, då ska vi hinna med hur mycket som på kort tid, men det är värt det.

Vi behöver en dags vila efter det att vi kommer hem.

När vi åker ner brukar vi bo hemma hos min mamma med alla hundar och barn, hennes dörr är alltid öppen för oss (tack mamma) så även denna gång.

När vi är där vill vi gärna träffa min söta syster och hennes härliga familj plus Markus och Evelina och mina små barnbarn, sen finns det några till som jag gärna vill träffa men det blir tyvärr bara då och då. Nu denna helgen var det syrran som oxå kom hem till mamma så vi fick prata hund,barn och hus härligt.

På Söndagen var det dags för första ute utställnigen och om vi hade grejor med på utställning innan så var det ingenting mot vad som ska med nu!!!

Magnus var som tur vad med denna gången, det är han som har satt upp tältet till mig och ja, man måste ha tält med sig. Jag har försökt utan, det är inte lätt att sätta tofs o.s.v utan.

När vi kom ner  till utställningen med all packning, barn hundar och allt vi hade med oss , så hinner vi inte parkera bilen innan vi ser välkända ansikten och det är roligt.

Vi har inte träffat våra utställnings kompisar nu på ett tag, så nu hade vi mycket att prata om igen(ha,ha).

För min del blev denna dag hellt underbar, Jag hade min familj med mig, Angeliqa hade sin lilla familj med sig, Evelina och Max plus att syrran kom med en del av sin familj. Vi hade picknick i det gröna och ställde ut hundarna och barnen lekte.

Hundarna var som vanligt jätteduktiga. Cherokee fick tyvärr inte sitt hp denna gången, Candy fick sitt och blev bim och bir det blev lilla Hugo och inte nog med det för han blev även BIS 2 och det är inte dåligt. Det är alltid roligt när det går bra i stora ringen för shih-tzun, känner man sen hunden är det lite roligare. Grattis Lena och även Anita som fött upp honom.

Jag sätter in ett kort som är jättefint på Candy, vi har fått det av Anita.

Titta på kontrasterna av denna vackra hund och bihanget hon har med sig!!

Det är roligt med kort man får se hur det ser ut från andras ögon, det var tur att det var Candy som blev bedömd och inte jag. Då hade det nog blivet en trea och rätt ut. Nu är det verkligen dags för mig att göra något åt min vikt och "päls"

Tack alla som var där för en härlig dag!!!

Kram Stina

Av Christina - 20 april 2009 10:29

När vi kom hem efter vår lärorika dag var det dags att göra i ordning hundarna inför söndagens utställning.

Jag hade fått det berömda  all systems shampoot av Lillvi och det blev jag glad för. När jag skulle handla det så fanns det inte och då blev jag rekomenderad ett annat som skulle vara lika bra Nu vet jag, att så är det inte. Candys päls har blivet "torrare" så jag har funderat lite på någon typ av inpackning, men det behöver jag inte nu!!!! SSSSSSSSååååååå fin hon blev, så nu vet alla vad jag har handlat,

Bara detta gjorde att söndagen blev bra. Jag , Evelina ,Patricia och Max åkte till Moheda sista ridhuset inför sommaren" skönt" bara det!

Angeliq, Björn och min underbara sambo var hemma med de små barnen.

När vi kom till Moheda , hade det gått mycket fortare än som var beräknat så vi fick lite panik. Men det gick bra, Cherokee fick sitt hp och en mycket bra kritik, alla  som har följt oss vet att hp är inget man får bara för att det ska så vara. Candy var jätte duktig i dag med så även hon fick hp, så Candy lev BIR och Cherokee blev BIM det var första gången det gick så bra för båda hundarna på samma utställning. Vilket avslut, barnen satt så fint utanför och tittade på. V i var så nöjda att vi åkte hem direkt för att umgås med resten av familjen. Det kunde  blivet spännande annars för det var Pernilla Falk som skulle döma gruppen, det var hon som tog fram Candy till BIS 3. Men vi valde att åka hem som sagt, för vi var så jätte nöjda med våra hundar och barn. Vilken härlig dag!!!!!

Angeliqa har gjort en hemsida om sina 3 monster "hundar" som jag läste när jag kom hem , fick mig några skratt , hon skriver så roligt när hon beskriver hundarn, ni får titta själv 3monster.dinstudio.se.

Nu fick jag skrivkramp, ha,ha.

Kram Stina

Tack min underbara familj för att ni ställer upp, Älskar er,

Av Christina - 20 april 2009 09:46

Detta har verkligen varit en hundhelg. Evelina, Cherokee och barnen kom hem i fredags, efter det har det bara varit hundar och barn. Härligt!

Det är tur att man har en förstående familj, tänker på de som inte är hundfanatiker.  Men som tur är kan man inte ha en bättre sambo än den jag har.

Jag, Evelina och Angeliqa körde ner till Bräkne Hoby på lördagen och hade en helt underbar dag. Först och främst träffade vi ett gäng som hade samma intresse som vi shih-tzu, Som om det inte var nog så delade de med av sin kunskap och den är inte liten.

Nu har vi fått se hur man fixar till med saxen innan utställningen plus att vi har fått massa goda råd o tips. Man lär sig så mycket på dessa träffar jag rekomenderar de verkligen. Visar hur fin Linda gjorde Namie, hon fick sin första tofs, nu börjar hon bli stor!!!!!

Tack alla ni som var där!

Av Christina - 12 april 2009 13:02

Nu har vi varit på utställning, det gick bra för Candy. Hon brukar tycka att det är mycket obehagligt med att stå på bordet och låta andra känna på henne. Nu i Växjö gick det jätte bra, så vi får se om det håller i framtiden.

Evelina och framförallt Cherokee är jätte duktiga, ser ut som de aldrig har gjort något annat. Det är inte alltid som det räcker till, i fredags var båda jätte duktiga men domaren tyckte att Cherokee hade för lång rygg så han fick en 1 utan hp. Vi hade lilla Namie med oss så hon fick se hur det går till och Angelqa hade Diva med sig båda valparna var jätte duktiga. Patricia min lilla dotter hon är snart fem år var också med och blev jätte inspererad av detta och började genas att träna med Namie (det är hennes hund).

Själv gjorde jag en dundertabbe igen och jag blir så arg på mig själv så det finns inte ord för det.men ,men. Ibland blir pälsen lite elektrisk och det blev Candys så jag tog lite pälsglans och den passade inte på henne, förhoppningsvis har jag lärt mig det nu. Det gick bra i alla fall hon blev BIR.

Tack alla mina kära familjemedlemmar och hundar för en bra dag.

Jag vill även säga grattis till våra vänner i Skåne som också hade en bra dag med hundarna.

Kram Stina

Av Christina - 8 april 2009 12:56

Vart leder det ?? Naturligtvis kom lilla "Diva" med Björn och Angeliqa hem. Var hon söt, ja det var hon heter Lionheart Klose To Kalypso.

Rasen är Chinese Crested Powder Puff och det är inte min, jag har endast Shih-tzuer i min familj.

Igår kväll var jag ute och red en lång runda och det var härligt.

Idag så har jag anmält Candy till Hässlehom, Spännande!!!


Kram Stina

Av Christina - 7 april 2009 12:05

Dagarna går fort här. Jag skulle skriva mer sen och det blir nu.

Andledningen till att jag började med ett foto på Namie var för att hon blev anmäld till sin första utställning igår. Jag anmälde henne och naturligtvis Candy till Lomma.

Idag har jag badat två av hundarna. De är alltid så vackra när de är nybadade och det känns bra!

Min äldsta dotter ska snart åka och titta på en valp så får vi se vart det leder.

Hon är inte lika hundtokig som sin mamma ,men inte långt ifrån. Hennes favorit ras är tyvärr inte shih-tzun, men men man kan inte få allt som mamma. Hon har en shih-tzu i alla fall Aramis.

Nu ska jag åka iväg igen, det är dags och ge Namie sin andra vaccination efter det är det mat och sist ska vi till hästarna.

Vi hörs.

Kram Stina

Av Christina - 6 april 2009 15:19

Nu har Evelina gjort en blogg till mig, det ska bli roligt.

Detta är bara en test, ska skriva mer sen .

Kram Stina

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards